Author Topic: chipadvies voor S60 2.4D  (Read 4343 times)

juweeltje

• Member
  • **
chipadvies voor S60 2.4D
« Reply #15 on: December 11, 2004, 08:20:47 AM »
Quote from: BenC70ES
Juweeltje, de wagens zijn in Nederland een stuk duurder door de BMP, als ze ťťn in BelgiŽ kopen moeten ze alsnog die BMP betalen en komen ze duurder uit, want basisprijs en ook BTW is iets minder...

Je mag ook de BIV niet vergeten in BelgiŽ, al is dat met de 2.4D niet iets om over wakker te liggen...

Koen bedoelt of ook de onderste strips zijn meegespoten, want dat is op de basisversies niet standaard dacht ik?

Mooie wagen hoor, plaats maar een foto als je 'm hebt  8)
[/color]  

zal zeker doen  :P

de onderste strips ?ik weet niet waarover hij het dan heeft...Ikdacht dat dat deze waren halfweg de deur?

koen999

• Needs medicine
chipadvies voor S60 2.4D
« Reply #16 on: December 11, 2004, 11:15:02 AM »
Quote from: juweeltje

de onderste strips ?ik weet niet waarover hij het dan heeft...Ikdacht dat dat deze waren halfweg de deur?

de onderkant van de auto zeg maar  :D zie de foto van onze auto hierboven.

in nederland is er inderdaad een vervelend iets, BPM genaamd... Helaas, maar daardoor zijn de auto's hier wat duurder...
Koen

juweeltje

• Member
  • **
chipadvies voor S60 2.4D
« Reply #17 on: December 11, 2004, 11:32:15 AM »
Quote from: koen999

de onderkant van de auto zeg maar  :D zie de foto van onze auto hierboven.

in nederland is er inderdaad een vervelend iets, BPM genaamd... Helaas, maar daardoor zijn de auto's hier wat duurder...

ik denk van wel ,gezien de dealer zei dat voor het modeljaar 2005 de zijschorten ook in kleur zijn, zal dat ook wel het geval zijn voor de onderkant zeker.... :?

is dat voor-,achter-en zijschorten genaamd in kataloog?

mehn

• Member
  • **
  • mehn
    • http://www.mehn.nl/volvo850
chipadvies voor S60 2.4D
« Reply #18 on: December 12, 2004, 05:37:46 AM »
Quote from: BenC70ES
Juweeltje, de wagens zijn in Nederland een stuk duurder door de BMP, als ze ťťn in BelgiŽ kopen moeten ze alsnog die BMP betalen en komen ze duurder uit, want basisprijs en ook BTW is iets minder...

In Nederland is de prijs als volgt opgebouwd:

1. De netto prijs (lager dan bijvoorbeeld in BelgiŽ)
2. +/- 25% BPM
3. 19% BTW

Als ik als Nedelander in BelgiŽ een auto zou kopen moet ik de BPM (over de NL netto prijs, dus niet de in B betaalde prijs ex BTW) alsnog betalen en ben ik duurder uit. Het loont zich alleen als je de auto in een land koopt waar de netto prijs nog lager is...
Volvo seperates mehn from the boys ;)
My MSN status:

koen999

• Needs medicine
chipadvies voor S60 2.4D
« Reply #19 on: December 12, 2004, 07:11:10 AM »
Quote from: mehn

2. +/- 25% BPM
3. 19% BTW

Als ik als Nedelander in BelgiŽ een auto zou kopen moet ik de BPM (over de NL netto prijs, dus niet de in B betaalde prijs ex BTW) alsnog betalen en ben ik duurder uit. Het loont zich alleen als je de auto in een land koopt waar de netto prijs nog lager is...

De BPM is in nederland zelf 45,2% (of 42,5%)!  :shock:
Koen

mehn

• Member
  • **
  • mehn
chipadvies voor S60 2.4D
« Reply #20 on: December 13, 2004, 11:38:04 AM »
Quote from: koen999
Quote from: mehn

2. +/- 25% BPM
3. 19% BTW

De BPM is in nederland zelf 45,2% (of 42,5&)!  :shock:

Je hebt gelijk, mijn fout.  :oops:
BPM is 45,2% van de netto catalogusprijs. Bij een diesel komt er dan nog Ä 328,- bij, bij een niet-diesel gaat er Ä 1540,- vanaf  :shock:
My MSN status:

Paul

• Needs more medicine...
    • http://www.pcpaul.nl
    • Email
chipadvies voor S60 2.4D
« Reply #21 on: December 13, 2004, 11:54:08 AM »
Ja nederland is een duur land!

juweeltje

• Member
  • **
chipadvies voor S60 2.4D
« Reply #22 on: December 13, 2004, 11:54:20 AM »
om nog maar wat verder af te wijken van mijn toppic,wat kost een liter diesel en benzine in Nerderland?

in Belgie MAX. prijs:

diesel :

diesel : 0.929 euro

Benzine:

98oct: 1,144 euro
95oct: 1,106 euro

mehn

• Member
  • **
  • mehn
chipadvies voor S60 2.4D
« Reply #23 on: December 15, 2004, 01:04:26 PM »
om nog maar wat verder af te wijken van mijn toppic,wat kost een liter diesel en benzine in Nerderland?

Geen idee, ik tank in Duitsland.

Tip voor mede-Duitslandtankers: tank op Dinsdag :wink:
My MSN status:

BenC70ES

• Needs more medicine...
chipadvies voor S60 2.4D
« Reply #24 on: December 24, 2004, 11:36:31 AM »
Jullie verdienen ook meer hť ...
Volvo C70 2.4T 5 speed man. '99, volvo lowered sport suspension, 18" BBS Triton, Nautic Blue, Diademģ, strut brace, Volvo-Remus cat-back 2.75".

juweeltje

• Member
  • **
chipadvies voor S60 2.4D
« Reply #25 on: January 07, 2005, 04:23:26 AM »
heb ook deze site gevonden, en lijkt me erg geloofwaardig en professioneel  www.bsrab.se

je koop het bakje en sluit die even aan aan de boordcomputerfiche van de wagen.hij herprogrameerd dan automatisch de ppc.Het programma is verschillend navolgens de motor gezien je verschillende code's moet doorgeven die op het moterblok staat.

j moet maar eens naar de site gaan.

Ik zoek nu nog iemand met ervaring :?

Johann

• Weledeleheer
  • Administrator
  • Needs more medicine...
    • Email
chipadvies voor S60 2.4D
« Reply #26 on: January 07, 2005, 06:47:02 AM »
heb ook deze site gevonden, en lijkt me erg geloofwaardig en professioneel  www.bsrab.se

je koop het bakje en sluit die even aan aan de boordcomputerfiche van de wagen.hij herprogrameerd dan automatisch de ppc.Het programma is verschillend navolgens de motor gezien je verschillende code's moet doorgeven die op het moterblok staat.

Juweeltje,

Ik wil helemaal niet negatief overkomen maar ik ben van mening dat je een goed advies hebt gekregen waar jij blijkbaar je niet in kunt vinden.
Je gelooft de specs niet omdat anderen lagere nummers aangeven.
Geloof je de nummers niet en zou je toch voor RICA gaan dan kun je, mocht je RICA gaan bezoeken, de auto op de testbank laten zetten en kijken wat de winst nu reeel is op de motor. In praktijk zal er altijd wel een paar PK in zitten omdat geen auto gelijk is. Mocht de auto helemaal niet in de buurt komen van de beloofde waarden dan kun je altijd nog vragen om de tuning er weer uit te halen.

Voor wat betreft BSR, het PPC system op zich is een heel mooi systeem. Ik heb er twee van gehad, een op mijn S60 en een op mijn V70R, en het werkt tadeloos. Probleem is dat de BSR software gewoon helemaal niet doet wat ze beloven. Mocht er nu 10 PK inzitten dan zeg ik alla maar een verschil van 35 PK op een beloofde winst van 54 PK noem ik geen kattepis.

Hier het verhaal

Ik denk dat de diesel tuning van zowel de BSR alswel RICA elkaar niet extreem veel veschillen echter geeft BSR 470 Nm aan koppel op wat gewoon in de praktijk niet juist is. 420-430 Nm is ongeveer het maximum haalbare voor deze auto. Meer hij gaat gaat stuk wat in de praktijk al is ondervonden. Voordeel van de BSR is het zelf kunnen tunen en terug zetten van de orginele software. 2 minuten en klaar is kees. Je zou dus je auto altijd in standaard trim naar de dealer kunnen brengen voor een beurt en daarna de auto weer tunen. Nadeel is dat je wel moet betalen voor dit apparaat en in de praktijk misschien 3 of 4 keer gebruik maakt van de mogelijkheden. Daarbij komt nog dat de je beloofde winst maar moet geloven.

Nadeel van de RICA tuning is dat dus vast in de auto zit. Je kunt de software terug naar standaard zetten door bij de dealer de basis software terug te laten laden via VADIS maar dan zul je dus weer richting RICA moeten of de ECU moeten opsturen om de tuning er weer in te krijgen. Dit is trouwens een gratis service van RICA mocht de de tuning al hebben aangepast via hun. Je bent dan alleen de kosten voor verzending kwijt. Voordeel van een bezoek aan RICA is dat je de auto zou kunnen laten testen en dan gelijk kunt zien wat de werkelijke waarden zijn.
Swede Demon pilot..

juweeltje

• Member
  • **
chipadvies voor S60 2.4D
« Reply #27 on: January 07, 2005, 08:43:54 AM »
Quote from: Johann

Juweeltje,

Ik wil helemaal niet negatief overkomen maar ik ben van mening dat je een goed advies hebt gekregen waar jij blijkbaar je niet in kunt vinden.
Je gelooft de specs niet omdat anderen lagere nummers aangeven.
Geloof je de nummers niet en zou je toch voor RICA gaan dan kun je, mocht je RICA gaan bezoeken, de auto op de testbank laten zetten en kijken wat de winst nu reeel is op de motor. In praktijk zal er altijd wel een paar PK in zitten omdat geen auto gelijk is. Mocht de auto helemaal niet in de buurt komen van de beloofde waarden dan kun je altijd nog vragen om de tuning er weer uit te halen.

Voor wat betreft BSR, het PPC system op zich is een heel mooi systeem. Ik heb er twee van gehad, een op mijn S60 en een op mijn V70R, en het werkt tadeloos. Probleem is dat de BSR software gewoon helemaal niet doet wat ze beloven. Mocht er nu 10 PK inzitten dan zeg ik alla maar een verschil van 35 PK op een beloofde winst van 54 PK noem ik geen kattepis.

Hier het verhaal

Ik denk dat de diesel tuning van zowel de BSR alswel RICA elkaar niet extreem veel veschillen echter geeft BSR 470 Nm aan koppel op wat gewoon in de praktijk niet juist is. 420-430 Nm is ongeveer het maximum haalbare voor deze auto. Meer hij gaat gaat stuk wat in de praktijk al is ondervonden. Voordeel van de BSR is het zelf kunnen tunen en terug zetten van de orginele software. 2 minuten en klaar is kees. Je zou dus je auto altijd in standaard trim naar de dealer kunnen brengen voor een beurt en daarna de auto weer tunen. Nadeel is dat je wel moet betalen voor dit apparaat en in de praktijk misschien 3 of 4 keer gebruik maakt van de mogelijkheden. Daarbij komt nog dat de je beloofde winst maar moet geloven.

Nadeel van de RICA tuning is dat dus vast in de auto zit. Je kunt de software terug naar standaard zetten door bij de dealer de basis software terug te laten laden via VADIS maar dan zul je dus weer richting RICA moeten of de ECU moeten opsturen om de tuning er weer in te krijgen. Dit is trouwens een gratis service van RICA mocht de de tuning al hebben aangepast via hun. Je bent dan alleen de kosten voor verzending kwijt. Voordeel van een bezoek aan RICA is dat je de auto zou kunnen laten testen en dan gelijk kunt zien wat de werkelijke waarden zijn.

Johann

dank voor je goeie uitleg....
Ik wil gewoon zeker zijn vooralleer ik hem laat tunen.
Ik wil er zeker mijn broek niet aan scheuren gezien het hier om een nagelnieuwe auto gaat.

Waar ik een beetje mee inzit is zoal bij BSR als rica, het voorgestelde koppel.
Ik vraag me af of zowel de 2.4D als de D5 dit koppel aan kan zonder de motor te laten afzien....
Die rica zal ook wel dik in orde zijn....maar ik informeer gewoon...
Ik vind het wat bizar dat ze zowel bij bsr als bij rica evenveel pk's als koppel beloven voor een 2.4D als een D5.
De ene volvoliefhebber beweerd dat de motor 100% indentiek is, de andere zegt dat het verschil van aankoopprijs is de versnelligbsbak, turbo of gewoon marketing ligt...

wat is het volgens jou?
groeten,
Juweeltje

Johann

• Weledeleheer
  • Administrator
  • Needs more medicine...
    • Email
chipadvies voor S60 2.4D
« Reply #28 on: January 07, 2005, 08:51:29 AM »
Motor is gelijk, verschil zit in de management software en de verdere uitrusting van de auto. Vanwege het lagere vermogen heeft Volvo de bakverhouding aangepast. Ook hadden de eerdere 2.4D's kleinere remmen maar volgens mij is dit nu gelijk aan de D5.
Swede Demon pilot..

juweeltje

• Member
  • **
chipadvies voor S60 2.4D
« Reply #29 on: January 07, 2005, 08:54:28 AM »
Quote from: Johann
Motor is gelijk, verschil zit in de management software en de verdere uitrusting van de auto. Vanwege het lagere vermogen heeft Volvo de bakverhouding aangepast. Ook hadden de eerdere 2.4D's kleinere remmen maar volgens mij is dit nu gelijk aan de D5.

dus volgens U kan zowel de 2.4d als de D5 , de voorgestelde 192pk/430Nm aan? :roll:
Ik ben belange geen brut op mijn wagen....maar ik rij ook graag eens wat door als je weet wat ik bedoel...